Սովորում ենք և կրկնում
Ֆրանսիայի ակադեմիայի մի խումբ անդամներ 1790 թվականին որոշեցին երկարության չափման միավորը կապել մի այնպիսի առարկայի հետ, որը կախում չունենար հանգամանքներից: Որպես նման առարկա ընտրվեց երկրագնդի միջօրեականը: Միջօրեականի երկարության մեկ 40 միլիոներորդական մասն էլ ընդունվեց որպես երկարության չափման միավոր և կոչվեց մետր: Մնացած չափման միավորները սահմանվեցին մետրի միջոցով: Ֆրանսիացիների այս նորամուծությունը այնքան արդյունավետ եղավ, որ կարճ ժամանակում բոլոր ժողովուրդները ընդունեցին այն:
1․ Գտեք սխալը: Ոչ հեռու անցյալում խանութներում մետրանոցներիի փոխարեն գործածում էին յարդը: Վաճառողը կտորի եզրը մի ձեռքով դնում էր քթին, մյուս ձեռքով այն ձգում էր մինչև մատների ծայրը. ստացվում էր մեկ յարդ: Մի անգամ նման խանութից կինը գնել էր 10 յարդ կտոր: Նա տանը ստուգեց ու համոզվեց, որ վաճառողը իրեն չի խաբել, բայց նրա ամուսինը չափեց կտորը և տեսավ, որ այն 9 յարդ է:
Քանի որ այդ ժամանակ չկար կոնկրետ չափման միավոր, մարդիկ օգտվում էին չափումները տարբեր ձևերով, որը երբեք չեր կարող ճիշտ լինել:
2․Գտեք սխալը:
1 ար= 100մ2 = 100 սմ x 100սմ = 1մ x 1մ = 1մ2 , 1 ար= 1մ2
Ստուգում ենք մեր գիտելիքները․ արդյոք հիշո՞ւմ ենք կարգային միավորները:
Օրինակ` 457903 թվի գրության մեջ մենք պետք է իմանանք, որ
3 – ը ցույց է տալիս, որ առաջին`միավորների կարգում կա 3 միավոր,
0 –ն ցույց է տալիս, որ երկրորդ`տասնյակների կարգում կա 0 տասնյակ,
9-ը ցույց է տալիս, որ երրորդ`հարյուրյակների կարգում կա 9 հարյուրյակ,
7-ը ցույց է տալիս, որ չորրորդ`հազարյակների կարգում կա 7 հազարյակ,
5-ը ցույց է տալիս, որ հինգերորդ`տասհազարյակների կարգում կա 5 տասհազարյակ,
4- ը ցույց է տալիս, որ վեցերորդ`հարյուրհազարյակների կարգում կա 4 հարյուրհազարյակ:
3․ Տրված թվերը ներկայացրու կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
34 — 30 + 4 345 — 300 + 40 + 5 58901 — 50.000 + 8000 + 900 + 0 + 1
80 — 80 4089 — 4000 + 0 + 80 + 9 60091 — 60.000 + 0 + 0 + 90 + 1
900 — 900 6900 — 6000 + 900 20302 — 20.000 + 0 + 300 + 0 + 2
4․Կարգային գումարելիների գումարը գրիր թվի տեսքով:
8000 + 20 + 6 = 8026 6000 + 300 + 20 + 1 = 6321
5000 + 200 + 30 = 5230 2×100000 + 3×100 + 3×1 = 200.303
3 հազ. + 2 հ. + 1տ. + 1մ = 3211 7×1000 + 5×1 = 7005
900000 + 3000 + 2 = 903.002 9000000 + 9×1 = 9000.009
5․ Նկարում կա 5 հավասար քառակուսի: երկու գծիկ տեղափոխելով ստանալ 4 հավասար քառակուսի:
6. Թվաբանական գործողությունների և փակագծերի օգնությոմբ (ուղղահայաց, հորիզոնական կամ էլ թեք) ստացեք ճշմարիտ հավասարություն: Օրինակ` 63=7×9, 9x(3+6)=81
Գտեք առնվազն 6 հավասարություններ:
15 | 5 | 10 | 42 | 14 | 66 |
7 | 6 | 9 | 3 | 56 | 38 |
3 | 7 | 42 | 10 | 18 | 28 |
63 | 5 | 49 | 2 | 31 | 20 |
7 | 13 | 12 | 32 | 43 | 4 |
1 | 9 | 3 | 6 | 81 | 5 |
Խնդիրներ
1. Առյուծը 1 ոչխարը կերավ 1 ժամում, գայլը`2 ժամում, աղվեսը`3 ժամում: Քանի՞ ժամում կուտեն մեկ ոչխարը առյուծը, գայլը և աղվեսը միասին:
2. Մարդը մենակ մեկ տակառիկ գարեջուրը խմում է 14 օրում, իսկ ընկերոջ հետ միասին`10 օրում: Քանի՞ օրում կխմի այդ գարեջուրը ընկերը մենակ:
3. Խողովակներից մեկը ջրավազանը լցնում է 1 ժամում, իսկ մյուսը`2 ժամում: Քանի՞ ժամում կլցնեն այդ ջրավազանը երկու խողովակլը միասին:
4. Ռեժիսորը երեք օրում պետք է կարդար ֆիլմի սցենարը: Նա առաջին օրը կարդաց սցենարի կեսը, երկրորդ օրը`մնացածի երրորդ մասը, իսկ երրորդ օրը`արդեն կարդացածի կեսի չափով: Կարողացա՞վ նա երեք օրում կարդալ սցենարը: